Diesel moet veel duurder worden
Kras
2004-08-03 09:27:08 UTC
Diesel blijkt toch iedere keer weer de smerigste branstof te zijn. Er
zijn vele onderzoeken die dit bevestigen. Daarom ben ik er voor dat de
bovenop de huidige dieselprijs een extra ECO-accijns dient te komen van
minstens 0.55 eurocent per liter. Daarnaast dienen alle eigenaren van
dieselauto's zonder roetfilter een extra heffing te krijgen bovenop hun
huidige wegenbelasting, en zogenaamde "ECO-boete", van 80 euro per
kwartaal. Wellicht dat men dan eindelijk inziet dat dieselmotoren niet
meer van deze tijd zijn!
chris k
2004-08-03 21:35:32 UTC
Post by Kras
[...]
En een benzine geeft geen uitstoot van stofdeeltjes ...fout deze zijn alleen
fijner dus moeilijker meetbaar dan bij een diesel.
En de loodvrije brandstoffen veroorzaken kanker .
abs
Met LOOD dan niet dan?
m***@panic.xx.tudelft.nl
2004-08-03 22:13:52 UTC
Post by Kras
Diesel blijkt toch iedere keer weer de smerigste branstof te zijn. Er
Zelden heb ik een bericht na de eerste regel al afgeschoten... Verder
commentaar onnodig.

---
Met vriendelijke groet,

Maarten Bakker.
Jeroen
2004-08-03 22:10:20 UTC
Post by Kras
[...]
Waarom diesel niet meteen gewoon helemaal verbieden? En een ECO-tax voor de
zuurstof die we inademen en de CO2 die we uitademen?

En waarom zijn dieselmotoren niet meer van deze tijd, zijn benzinemotoren
dat wel dan?
Klaas Ensing
2004-08-03 22:27:12 UTC
Maar meer onderzoeken die deze bevindingen tegenspreken.
Willem-Jan Markerink
2004-08-03 22:39:07 UTC
Post by Kras
[...]
Smit-Kroes zoekt nog een assistent in Brussel, ik zou als de drommel gaan
solliciteren.
(die gestoorde doos wilde ooit alle diesel afschaffen)
--
Bye,

Willem-Jan Markerink

The desire to understand
is sometimes far less intelligent than
the inability to understand

<***@a1.nl>
[note: 'a-one' & 'en-el'!]
Marko Nieuwenhuizen
te veel peper in haar reet waarschijnlijk...
Bobbie S(ch)eurijzer
2004-08-04 06:07:38 UTC
Post by Kras
[...]
Nou je durft nogal, een halve cent de liter erbij.

Als Jeroen van der Veer een scheet laat gooit de marktmeester van
Shell er al gewoon 2 cent bovenop en als de olieprijs een dollar per
vat stijgt gooit Shell er nog eens 3 cent bovenop.

En jij durft een halve cent er bovenop te gooien?

Waar wil je de gewone man dat van laten betalen?
Pieter
2004-08-04 07:25:55 UTC
Post by Kras
[...]
Diesel is niet meer van deze tijd... en daarom investeert een merk als
Saab nog in de ontwikkeling van een sportdiesel...
zanzibar
2004-08-04 07:53:54 UTC
Diesel (...)
Troll Alert.
Remco Meeder
2004-08-04 08:26:34 UTC
Post by Kras
[...]
Waarom rijden in Zweden dan de partij leden van de groenen (de zweedse
Groen Links zeg maar) bij voorkeur in Diesels omdat in Zweden heel veel
onderzoeken zijn gedaan waaruit blijkt dat diesel schoner is... En
gezonder. De moderne direct ingespoten benzinemotoren produceren
redelijk veel partikels die zo klein zijn dat ze in de diepste plekken
van de longblaasjes terecht komen...

Remco
m***@panic.xx.tudelft.nl
2004-08-04 08:42:43 UTC
Post by Remco Meeder
[...]
Waardoor ze weer kunnen concurreren met de dieselmotoren die dat
tegenwoordig ook doen ;-)

---
Met vriendelijke groet,

Maarten Bakker.
isomo
2004-08-11 12:38:03 UTC
Post by Remco Meeder
Post by Kras
Diesel blijkt toch iedere keer weer de smerigste branstof te zijn. Er
zijn vele onderzoeken die dit bevestigen.
Goed, geef er me eens een paar.

Daarom ben ik er voor dat de bovenop de huidige dieselprijs een extra
ECO-accijns dient te komen van minstens 0.55 eurocent per liter.

Bedoel je € 0.55 ? Waarop is dat gebaseerd ?

Daarnaast dienen alle eigenaren van dieselauto's zonder roetfilter
een extra heffing te krijgen bovenop hun huidige wegenbelasting, en
zogenaamde "ECO-boete", van 80 euro per kwartaal.

Waarom geen € 800 ? Per dag ?

Wellicht dat men dan eindelijk inziet dat dieselmotoren niet meer van
deze tijd zijn!

waar slaat deze opmerking nu verdomme op ?
Dus alle vrachtvervoer van de baan ?
Post by Remco Meeder
Waarom rijden in Zweden dan de partij leden van de groenen (de zweedse
Groen Links zeg maar) bij voorkeur in Diesels omdat in Zweden heel veel
onderzoeken zijn gedaan waaruit blijkt dat diesel schoner is...
Zweden is mijn lievelingsland en zeker geen dieselland. Iedere
verwijzing naar een studie hierover interesseert me echt.

En gezonder. De moderne direct ingespoten

hoezo "direct ingespoten" ? Waar direct ingespoten ?
terug naar de carburatoren dus ?

benzinemotoren produceren redelijk veel partikels

wat zijn dat, partikels ?
Tijdens een boswandeling krijg je ook aardig wat partikels binnen.
waar zijn de cijfers en wat is dat "redelijk veel" ? In alle geval
redelijk

die zo klein zijn dat ze in de diepste plekken van de longblaasjes
terecht komen...

CO komt nog veel dieper in de longblaasjes.
Post by Remco Meeder
Remco
Ik zou nog een stap verder gaan en niet-elektrisch verwarmen in de
wintermaanden verbieden, alle boomsoorten uitzagen (partikels) en een
koninklijk besluit uitvaardigen dat waaien verbiedt (partikels,
partikels)

Ga voor een ander hol keffen, jongen

(met excuses voor de harde toon, want ik moet nog naar een begrafenis)

P.

Celcius
Heeft deze poster het *dom lullen* uitgevonden?
Rydec
2004-08-04 12:10:44 UTC
[...]
Domme stelling. Alles wordt dan weer doorberekend. Dus ook voor jou.
Het (vracht)wagenpark rijdt ook op diesel. De levensmiddelen zullen ook
op die manier duurder worden. Denk toch eens verder door, voordat je
van die vreemde lettertjes op het www gooit
--
Vriendelijke groet,

Rydec

Dit is een automatische handtekening van MesNews.
Site : http://mesnews.no-ip.com
Klaas Ensing
2004-08-04 13:50:23 UTC
Post by Rydec
[...]
Het doorberekenen loopt zo'n vaart niet want zijn voorstel is slecht 0,55
eurocent per liter, dus ietsje meer dan 1 ouderwetse cent. Hij wekt de
indruk dit anders bedoeld te hebben :-)
Joey
2004-08-04 16:00:57 UTC
Post by Kras
[...]
Wat een gezeur allemaal!
Benzine, Diesel en Autogas zijn allemaal schadelijk voor het milieu!
Die bus verf in de schuur? De batterijen uit de afstandbediening om dat men
te lui is naar de TV te lopen... en ga zo maar door!

Ik rij zelf ook diesel maar vind het echt niet nodig dat de diesel steeds
duurder moet worden. Wij betalen toch ook 3x meer belasting als bij
benzinemotoren!
En de dieselmotor is echt niet 3x schadelijker he! ;)

Groetjes

joey
Joey

joey
Eduardo
meer van deze tijd zijn!
abs
2004-08-06 20:09:56 UTC
Post by Kras
[...]
Waar haal je deze wijsheid nou weer vandaan?

Dieselmotoren zijn al veeeeellll schoner geworden dan een paar jaar terug.
En de ontwikkelingen gaan voort (de goede richting op dus).

Wat wel zou kunnen is om DIESEL alleen voor transport te houden.
LUXEwagenrijders kunnen dan dus alleen kiezen voor benzine en/of LPG als
brandstof.

Verhoog je de dieselprijs aanzienlijk dan betaald IEDEREEN daar uiteindelijk
daar flink de rekening van!!!
hm ... komt neer op inflatie!
J.B.Janissen
2004-08-10 18:22:04 UTC
Post by abs
Wat wel zou kunnen is om DIESEL alleen voor transport te houden.
LUXEwagenrijders kunnen dan dus alleen kiezen voor benzine en/of LPG als
brandstof.
Nee hoor, LPG is veel te gevaarlijk, dat wordt ook verboden/afgeschaft. Alle
auto's op benzine, totdat ook dat te gevaarlijk (kan branden) of te
milieuonvriendelijk wordt geacht, ook benzine verbod. Iedereen op de fiets
:-((